Pri osobnej návšteve Mariupolu som hodne času presedel v kaviarňach a reštauráciách a kaviarňach rovnako, ako tomu je inokedy a v iných mestách. Jednoducho ma baví pozerať sa a navnímavať život v meste. Život úplne bežných ľudí, robotníkov idúcich do práce či z nej, mladých vracajúcich sa zo školy. Debaty s predavačkou, servírkou…
Sedel som v reštaurácii, na stole jednoduchý a rýchly obed, dobré espresso a za oknom námestíčko. Na jeho pozadí divadlo. Historická budova, okolo nej ruch. Dospelí, mládež, stánky s občerstvením…
Situáciu na východe Ukrajiny monitorovali medzinárodné organizácie.
Významný morský prístav Mariupol. Dnes Ruskou armádou úplne zbombardovaný.
Divadlo už nie je. Ruská armáda ho zbombardovala. A v kryte pod ním aj stovky civilov ukrývajúcich sa – pred vojnou. Podlou, neférovou, dobyvačnou. Rozkázanou prezidentom, ktorý sa zaručoval, že armáda len cvič a vojenský útok na Ukrajinu nehrozí.
Putin klamal…
Električkou sme sa previezli okolo celého Mariupolu. Taká troj hodinová vtedy pre mňa trochu nudná cesta okolo AZOV Stalu. Dnes už história. AZOV Stal nie je. Veľká fabrika s atypickou technológiou je zbombardovaná Ruskou armádou.
Zaujal ma billboard na začiatku Mariupolu, na ktorom sú vyobrazené míny, mínometné granáty a upozornenie, čoho sa ľudia v oblasti Mariupolu majú vystríhať.
Dnes už ľudí v oblasti Mariupolu niet. Buď sa im podarilo utiecť pred ruskými bombami, alebo ich Rusi zabili. A zostali už len tie míny a bomby.
Volnovacha. Ďalšia dnes už zbombardovaná aglomerácia. Mesto vyludnené s infratruktúrou zničenou Ruskou armádou. Čo bude ďalej?
Videli sme aj Berďansk, krásne zákutia Azovského mora, ktoré mohli a mali slúžiť na oddych a relax. Pre Ukrajincov, Rusov, Slovákov – vlastne každého rovnako.
Neslúžia. Ruskí dobyvatelia si túto zem, pláže a more prisvojili. Rovnako ako Krym a Donbas.
Dnes sú tu míny, zbombardované penzióny a zúfalí ľudia.
Mariupol, úplne bežné ukrajinské mesto na pobreží Azovského mora. Bežný život bežných ľudí, ktorí si zvykli na vojnu. Museli si zvyknúť, chceli žiť…
Je mi smutno. Publikované fotografie sú dnes už históriou a na mieste vyzerá všetko inak. Vďaka vojne vedene Ruskou federáciou a vďaka dobyvateľským chúťkam nenažraných diktátorov posadnutých mocou, majetkom a faktom, že môžu svet zastrašovať jadrovými zbraňami.
V 21. storočí. Smutné …
Na Ukrajinu sa vrátime hneď, ako to bude možné. Toho, čo uvidíme sa desíme už teraz. Lebo my vieme, ako to tam vyzeralo. Nás nik neoklame…
– – –
Podrobnú reportáž z Mariupolu so stovkami fotografií nájdete tu:
Ďalšie reportáže z expedícií na Donbase a Ukrajine nájdete tu:
Staršie expedície nájdete v archíve https://www.naexpediciu.sk teda napr. tu:
http://archiv.naexpediciu.sk/expedicia-cernobyl-2016/index.html
http://archiv.naexpediciu.sk/expedicia-cernobyl-ukrajina/index.html
http://archiv.naexpediciu.sk/expedicia-moldavia-2015/index.html
Rusko je čisté zlo.
Aj amerika.
Ziadna krajina nie je zlo. To dokaze byt len clovek.
Milos, kazdeho stejne zaujme len ta kozicka.
Ako je napísané nad titulkom,“Tak to vidím ja“. Takže je to názor p.Majka,takže s ním nemusíme súhlasiť.To neznamená,že podporujem to,čo spravil Putin.
aj u nas je nenazraty diktator zvanyFICO
Anonym 19:20
Plne podporujete toto sialenstvo a schovavate sa za slovicka v izbicke, pri kavicke. Polemizovanie nad tym, ako to vidi p.Majko a s nim kazdy pricetny clovek je tichy suhlas s bastardom, ktory sa nestiti v Ruskej verejnopravnej televizii nechat bezat titulky hovorkyne Kremla “ 3. svetova je neodvratna..aj tak vsetci raz zomrieme“.toto, co sa deje, sa neda schovat za nejake Ale
Anonym 19:35, väčšiu sprostosť ste napísať nemohol,že ja podporujem toto šialenstvo 🙈.
Hlavná vec že ľudia veria v Boha a pritom konajú zverstvá. Človek je špinavé falošné hovedo.
Pre Anonym 1. mája 2022, 19:35
Vy ste kto, že tu vynašate súdy o tom kto čo podporuje? Zvlášť keď ešte napíše, že s Putinom nesúhlasí?
Absolútne súhlasím s názorom Anonyma 1. mája 2022, 19:35
Je nechutné, keď v dnešnej situácii niekto argumentuje spôsobom „s Putinom nesúhlasím, ale…“.
Až do úplného skončenia zbíjania ľudí na Ukrajine žiadne ALE neexistuje,
Ruská strana sa vyjadrila že to vyhodili do vzduchu ustupujúci Azovci. Videl som minimálne 3 videa kde občania hovoria že to odpálili Azovci. Ako môžte vedieť že to nieje pravda?! Lebo to bolo na Markize?
V Seredi bolo za posledné dva týždne zopár incidentov, prečo ste o nich nepísali, aby aspoň ľudia zvýšili ostražitosť? Je to preto lebo sa týkali ukrainskych občanov?
ZJEM AJ VLEK,je nechutné aj to,že na pracovnom veľtrhu jedna agentúra mala vytlačené dotazníky len v ukrajinskom jazyku!To už kde sme? Stále sme Slovenská republika!
Anonym 2. mája 2022, 0:46 – kludne nas kontaktujte a poskytnite informacie o „zopar incidentoch“ – nevieme o nich.
nechajte ho, podľa času 0:46 on teraz spí po nočnej v trolej farme. A predsa on videl minimálne 3 videá, tak musí mať pravdu, no nie?
Pomôcť áno,ale už stačilo ukrajinských vlajok a bilbordov po cestách!Našťastie má sereďskyprimátor rozum a na Mestskom úrade nevisí ukrajinská zástava.
Odkiaľ berie autor článku tú istotu, kto to bol…?
Anonym 2. mája 2022 11:15
Len aby sa mu to nevypomstilo pri voľbách.
Komunalne volby budu mat samostatne clanky s moznostou diskusie. Pripadne je tuto temu mozne rozoberat napr. tu:
https://www.seredonline.sk/2022/03/23/pravda-o-seredi-preco-vedenie-mesta-sered-po-dlhe-roky-toleruje-odpadky-a-neporiadok-v-areali-a-okoli-byvaleho-milexu/?fbclid=IwAR1qjWyPeljoMk5ec5x4X1JiP6e8ZD6qHXTPDm6F6w9jAMcE5uB1v2ZtM0o
Kandidovať do seredskej samosprávy je samovražda.
pre starostu,ved tam autor clanku bol na kavicke a to musi predsa stacit,videa ako ukrainci rozpravali kto zbombardoval divadlo som videl aj ja,tiez spominaju ako utocnika azovsky prapor ktory ustupoval.
tieto nechutne pokyny maju priamo od zelenskeho a samozrejme sa to pripise rusom.
Som prekvapená,že p.Majko nepíše o zničenom bilborde pri Lidli.Včera sme videli,že bilbord,kde je napísané,Mier Ukrajine,tak Ukrajine je zatreté bielou farbou.
Znovu článok ktorý patrí do súkromného blogu a nie do verejných novín. Ale veď čo, hlavne že má videnia a tupci ako ja to aj komentujú.
pre Anonym 2. mája 2022, 14:25, nemaj obavu, nejaky dement tam zase tu skaredu vlajku nalepi
Miloš prestaň tu písať hlúposti, novinárska česť z teba vypadla na WC ??? Buď aspoň ty jediný a píš pravdu …..
Anonym 15:25, dúfam,že nie.Samozrejme,že treba pomáhať,ale na tie žlto modré vlajky a bilbordy mám už alergiu.
Situácia v Mariupole je úplne iná ako sa nám snažia nahovoriť média ….podla mojich informácii v bunkroch Azovstale je veľa zločincov,( aj zo zahraničia) ktorí tam držia civilov ako rukojemníkov. Zločincov začnú žrať vši a sami povyliezaju ako potkani …. potom uvidíme aká zberba sa tam nachádza ….
Situácia v Mariupole je úplne iná ako sa nám snažia nahovoriť média ….podla mojich informácii v bunkroch Azovstale je veľa zločincov,( aj zo zahraničia) ktorí tam držia civilov ako rukojemníkov. Zločincov začnú žrať vši a sami povyliezaju ako potkani …. potom uvidíme aká zberba sa tam nacháda ….
Dávno som sa tak nezasmial ako na jednoduchom Lackovi – že podľa jeho informácií, hahaha. Ná čo tam máš nejakého informátora? Nestrápňuj sa už prosím ťa, čo veta, to perla.
Lacko je uz raz taky…ako by som to… tupy,nebetycny. Ale doma vraj po sebe uprace. A uz neondie po dvore. Podla nie mojich informacii.
Určite to je biela farba? Nie je to šprcka? Po tak dlhej covidovej izolácii majú toho junáci dosť nahromadeného no a bol aj ten 1. Máj už sa oteplieva babenky sa hárajú
Hlupačkovia nado mnov 3 kusy….
Lacko prestan sa spravat ako debil, zacni sa vzdelavat a za osem az desat rokov si ludia zvyknu na to, ze si debil.
a pise sa mnoU.
Debilkovia, Mariupol je už týždeň oslobodený id fašistov!!!!
Cim vlastne Rusi znicili to divadlo? Bola to raketa, bomba, delostrelecky granat? Komunikovala to niekedy ukrajinska strana jasne? Pytam sa preto, lebo po vybuchu takejto municie zvykne v epicentre vybuchu ostat krater, prazdna hola diera. Vie sa, co tam vybuchlo?
Anonym 3. mája 2022, 7:09 Vydrž, onedlho začnú potkani vyliezať z podzemných bunkrov (Azovstal) a tí vedia najlepšie ako a kto vraždil v Mariupole aj pred divadlom, kde údajne jedol jeden podivný pisálek …. ….potkani začnú spievať a debílkovia ktorý tu písali o stovkách mŕtvych ktorých údajne zavraždili Rusi snáď už pochopia kde je pravda ……
no, neviem co pochopi tvoja rodina, ked si ju tu uz menoval, ale vsetci ostatni uz chapu co si zac.
USA postupujú podľa osvedčeného receptu. Vid. Panamaský prieplav.
Pozri wikipédiu.
So stavbou začala Francúzska Všeobecná spoločnosť medzioceánskeho prieplavu, ktorá ale cez značné výdaje na začiatku 20. storočia ekonomicky skrachovala. V týchto rokoch bola Panama stále súčasťou nezávislej Kolumbie, čo sa nepáčilo USA, ktoré zinscenovali v krajine revolúciu, ktorá viedla k vyhláseniu nezávislosti roku 1903 a k preneseniu práv a záväzkov na stavbu kanálu na Spojené štáty. Nasledovalo podpísanie zmluvy medzi Panamou a USA, ktorá zaručovala USA kontrolu 16 kilometrov širokého pásma okolo Panamského prieplavu. USA vyplatili Paname jednorazový poplatok 10 miliónov dolárov a poskytli prísľub platenia každoročného poplatku vo výške 250 000 dolárov.
Ako vlastne dopadla evakuácia z Azovstaľu pod záštitou OSN?
pre debilka lacka:
03.05.2022 14:26
Ruská armáda v utorok oznámila, že jej sily a promoskovskí separatisti používajú delostrelectvo a lietadlá pri útokoch na priemyselný komplex Azovstaľ v Mariupole. Vojaci a civilisti sa tam ukrývajú v spleti podzemných tunelov. (afp)
Evakuacia pod zastitou OSN prebieha. Vsetci civilisti mohli byt vonku v bezpeci uz v sobotu vecer. Pustaju ich po skupinach Ukrajinci. Co najviac oddaluju ten moment, ked OSN vyhlasi,ze tam uz ziadni civilisti nie su.
Anonym 3. mája 2022, 14:34 ty turbodebilko ! Môj názor: V azovských bunkroch sú stovky fašistov, žoldnierov, ktorí zadržujú civilistov, ktorým nedovolia odísť na slobodu. Vonku ich čakajú autobusy, sanitky, Medzinárodný červený kríž a samozrejme vojaci Donbasecka a Ruska, ktorý musia triediť zločincov od civilistov !!! Týto fašisti vyvraždili drvivú väčšinu v Mariupole, týto fašisti nemôžu zomrieť (aj keď si to Zelenský želá… ) týto fašisti musia pykať za zločiny a hlavne musia spievať …. aby sa svet dozvedel pravdu o genocíde na rusky hovoriacich spoluobčanoch …..
Ty si musel byt blb uz jako babo.
Jednoduchý Lacko, dnes zo 14 evakuačných autobusov s civilistami dorazili na Ukrajinu podľa Ukrajincov iba 3. Hádaj kde skončili ostatné. V tom lepšom prípade na sibíri ako lacní otroci, ale pravdepodobnejšie ich tvoji bratia zrovnali so zemou. A ty ako fašista si dávaj pozor na slová, aby si nebol tiež denacifikovaný. Si veľmi ľahko čitateľný, za ktorú stranu kopeš.
Zo 14 iba 3? A čo OSN?
Anonym 3. mája 2022, 20:36 – zložitý debilko : Ani Zelenský nechce aby nacisti (potkani)v azovskom bunkri prežili, aby nesvedčili o zverstvách, ktoré v Mariupole a okolí postvárali. Rusi vedia, že v bunkroch potkani nasilu zadržiavajú nevinných civilistov, taktiež sa tam nachádzajú žoldnieri a dokonca aj minimálne jeden kanadský generál, taktiež sú tam tajné americké biolaboratóriá … … Rusi by mohli bunker zničiť jedinou bombou, ale to zrejme neurobia. Autobusy čakajú zbytočne, potkani nechcú do nich pustiť zajatých a zranených civilistov …. Je tam prítomný Medzinárodný červený kríž aj pracovníci OSN, ktorý to monitorujú … Samozrejme naše prostitútské médiá to vidia inak- cez dolár ….
hento lacko nemoze byt zivy troll. to musi byt neco vyvinute v tom jeho biolabaku, mmch. umiestnenom v rusmi kontrolovanom uzemi, lebo takto do dokonalosti vydareneho dementa normalnym postupom nevyrobis.
Anonym 4. mája 2022, 9:37 ak nemusíš, tak ma neurážaj ….. je pravdepodobné, že tam kde žiješ funguje iba „dedinský“ internet a tvoje informácie sú iba dedinské a preto ti odporúčam navštíviť nejaké kultivované miesto, kde sa pripojíš na internet (na dverách musíš hledať nápis „wifina“) a potom vznikne šanca, že sa dozvieš viacej ako z tej tvojej dzedziny …. Teraz vážne, pokiaľ máš záujem o objektívne informácie, skús si pozrieť hodinu informácie z Ukrajiny a hodinu z Ruska ….. Na naše média sa nespoliehaj klamú ….
lacko, ty tlk lakomy. a nestaci mi mat internet svoj mobilny, mnou zaplateny? musim hladat dvere s napisom?
a ked nechces aby ta urazali, tak sa nespravaj ako debil.
Panebože Lacko a aký je rozdiel medzi “dedinským” internetom a kultivovaným miestom s nápisom Wifina. To nevymyslíš, to je Lacko. Lacko robíš hanbu tvojim súkmeňovcom. A nebehaj poza školu.
Anonym 4. mája 2022, 11:21 aj hlupáčik Anonym 4. mája 2022, 11:34 chlapci bavme sa k veci to znamená: KTO VRAŽDIL V MARIUPOLE a KTO JE ZALEZENÝ AKO POTKAN V AZOVSTALE ….. Jáj, či už aj vy dochzádzate na to, že vraždili fašisti, nacisti ktorý sú v Azovstale ???
myslite si o lackovi co chcete ,len bohuzial ma pravdu,uz to potvrdzuju aj samotni ukrajinci.
jasne, vsetci dvaja, ktorych poznas z papuce
To divadlo vybuchlo, ked mesto este kontrolovala Ukrajina. Ukrajinci tie stovky mrtvych tiel nikdy neukazali. Mylim sa v tom? Boli niekedy ukazane obete toho vybuchu?
Co som k tomu videl boli dve reportaze od ruskeho reportera. Presiel kompletne celu budovu divadla a vsetky pivnice. Tie boli neporusene. Tam nikto neumrel. Tie stovky mrtvych tiel by museli lezat pod troskami tej zrutenej strechy. V dalsej reportazi hovoril s obyvatelmi mesta, ktori to tam uz upratuju. Ziadne stovky mrtvych tam nenasli.
Kto to divadlo vyhodil do vzduchu, to netusim. Mohlo to byt, podla mna, tak aj tak. Vojna je spinava vec. Ale tie stovky mrtvych, to mi pride len velmi tazko uveritelne.
Vy ste dobrí proruskí debili. Ako to mali Ukrajinci ukázať, keď Mariupol je úplne izolovaný a pod kontrolou putlerovcov. Čo tam mali nabehnúť ukrajinskí reportéri cez tie ruské stanovištia? Zábery boli zo satelitov a svedectvá telefonické. A nejaké akože výpovede v ruských štátnych tv, tak to si strčte viete kde. Aj tie masové hroby a svedectvá preživších ukrajincov pri Kyjeve sú asi iba výmysli. Ani sa mi nechce veriť, že by mohlo byť pár takýchto ako vy akože slovákov sprostých a zapredaných vlastizradcov.
Civilisti sa v Azovstale neskrývajú!!! Civilisti sú v Azovstale držaný násilím ako rukojemníci, ktorých zadržujú Zelenského zločinci !!! Zbytočne robia Rusi koridor, keď zločinci z Azovstalu nechcú pre pustiť civilistov ….. Podľa môjho názoru : Nemožno veriť našim médiám tie mali byt už dávno trestné stíhané za nepravdivé informácie , ktorými nám vymývajú mozgy …
Civilisti sa v Azovstale neskrývajú!!! Civilisti sú v Azovstale držaný násilím ako rukojemníci, ktorých zadržujú Zelenského zločinci !!! Zbytočne robia Rusi koridor, keď zločinci z Azovstalu nechcú prepustiť civilistov ….. Podľa môjho názoru : Nemožno veriť našim médiám tie mali byt už dávno trestné stíhané za nepravdivé informácie , ktorými nám vymývajú mozgy …
Anonym 18:58. Hlupáčik, žiadne masové hroby na Ukrajine nie sú, iba ak tie čo urobili Ukrajinci ….
Lacko 5. mája 2022, 9:23 – este raz nazves niekoho (kohokolvek) urazlivo, este raz pouzijes invektivy, este raz budes utocit na ludi s inym nazorom a je uplne jedno pod akym nickom alebo len jednoducho „anonym“, bude Ti vsetko zmazane.
Pochopil slusne a s najvacsou trpezlivostou a toleranciou napisane oznamenie?
Miloško, ale ved si to bol TY kto tu minule niekoho nazval DEBILOM – iba sa od teba učím …. Chápem, že rád mažeš čo tri nevyhovuje, ešte čakám ako zmažeš tie stovky mŕtvych civilistov zabitých ruskými vojakmi …. a PS: som zvedavý čo budeš písať, keď sa v Seredi bude platiť rublom …..
Na SOL možno urážať iba primátora a jeho zástupcu.
Miloško aj týmto si sa vyhrážal, že ich zmažeš ? :
Anonym 4. mája 2022, 18:58 Vy ste dobrí proruskí debili
Anonym 4. mája 2022, 11:21
Lacko, ty tlk lakomy. a nestaci mi mat internet svoj mobilny, mnou zaplateny? musim hladat dvere s napisom?
a ked nechces aby ta urazali, tak sa nespravaj ako debil.
Anonym 4. mája 2022, 9:37
hento lacko nemoze byt zivy troll. to musi byt neco vyvinute v tom jeho biolabaku, mmch. umiestnenom v rusmi kontrolovanom uzemi, lebo takto do dokonalosti vydareneho dementa normalnym postupom nevyrobis.
Anonym 2. mája 2022, 20:09
Lacko je uz raz taky…ako by som to… tupy,nebetycny.
Anonym 5. mája 2022, 10:00 – nepaci sa mi urazanie NIKOHO – ani ich dvoch.
Voleny zastupca, teda verejne cinna osoba JE POVINNA ZNIEST vycsiu mieru kritiky, otazky verejnosti, aj invektiv, utokov a pod.
Anonym 5. mája 2022, 9:49 – Ty prepnuty psychopat, keby mi vadil iny nazor, uz by si bol v minulosti a anoloch analu.
Ak neprestanes zneuzivat SOL a budes parazitovat na inych a este k tomu aj osocovat ludi s inym nazorm ako ten Tvoj – vies co Ta caka.
Podľa parametrov,ktoré sa momentálne vytvárajú ku viacerým alternatívnym médiám,v prípade zmeny vlády po voľbách a ak nebude okamžite zrušený ten „zákon o potlačovani hoaxov,bude tu zmazane asi kompletné všetko.
Je zaujímavé, že nezávislé ukrajinské média,píšú o rozkrádaní humanitárnej pomoci,píšú aj to,že americká pomoc v hodnote 33 miliárd dolárov bola podmienená aby Ukrajina s Ruskom nerokovala o mierovom ukončení vojnového konfliktu…t.me/s/rezident_ua
Podľa môjho názoru každý kto dodáva zbrane Ukrajincom je vojnový štváč, ktorý sa podieľa na vraždení Ukrajincov i Rusov. Ono tí Ukrajinci zas nie sú až taký dobráci a neviniatka ako sa nám snažia politici nahovoriť ….
Tak podĺa teba 19:04 nie sú ukrajinci neviniatka, lebo si dovolili brániť sa voči ruským raketám, tankom a vojakom, ktorí vtrhli na cudzie územie, kde vraždia civilistov a bombardujú obyčajné dediny a sídliská? To sa máme bezprízorne pozerať ako putlerovci obsadia susedný štát a potom sme na rade my? Ja viem, ty a tebe podobní by zdvihli ruky a poklonili sa ruským odloboditeľom, ale to sme tu už mali. My nezabúdame, ty proruská špina, strč sa tvojmu božskému putlerovi do zadnice.
Anonym 6. mája 2022, 19:13 Čo sa môže ešte stať: vydrž, ja mám pocit, že Poliaci si robia zálusk na svoju časť Ukrajiny, možno sa „zobudia“ aj Slováci – Zakarpatská Rus, Maďari, Rumuni aj Rusi a potom sa znova Ukrajinci budú nazývať Okrajinci, lebo zase budú žiť niekde na „Okraji“ ….. :):):):):):):):):):)
Anonym 8. mája 2022, 10:39 – nik pricetny sa v dnesnej dobe nebude domahat uzemia cudzieho statu.
Pôjde zajtra v sprievode na Červenom námestí aj kanadský generál?
hm, nik príčetný by nemal vyvraždovať rusky hovoriacich občanov, alebo sa mýlim ??? A teraz dostali čo chceli ….
O nepríčetnosti treba písať iba od 24.2.2022. Dovtedy boli všetci príčetní. Či?
Anonym 8. mája 2022, 15:25 kanadský generál pôjde na prehliadku až keď ho začnú žrať vši ……
Miloš, ak si čestný novinár dodaj dôkazy, ak si hovädo ma vymaž ….Anonym 16. mája 2022, 9:23
Pre Miloša , ktorý písal – klamal o stovkách mŕtvych z divadla v Mariupole:
Bývalý starosta Mariupoľu Vadim Bojčenko 21. apríla zverejnil klamstvo o masovom hrobe v dedine Manguš neďaleko Mariupoľu. Spojenecké sily tam údajne pochovali až 9000 civilistov. „Svedectvo“ tohto lokaja kyjevskej chunty rýchlo prebrali západné médiá, pričom verziu podporili satelitnými snímkami spoločnosti „Maxar Technologies“ pridruženej k americkému ministerstvu obrany.
Túto informáciu pritom dôrazne poprela aj kanadská ľudskoprávna aktivistka Eva Bartlettová, vojenský korešpondent RT Roman Kosarev a dokonca aj CNN. Novinár portugalskej CNN Bruno Carvalho navštívil Manguš a oznámil, že nenašiel žiadne masové, ani mnohotisícové, hroby.
a ja si myslim, ze prave preto, ze si proruske hovado tak ta nevymaze. aby vseccija vedeli co si zac.
Lacko 5. mája 2022, 9:23
Takže žiadne masové hroby tam neexistujú…
31.5.2022 „Najmenej 22.000 ľudí bolo od začiatku ruskej invázie zabitých v prístave Mariupol na juhu Ukrajiny. Správa bola prevzatá v pondelok z webovej stránky stanice Sky News, ktorá sa odvoláva na úrady v tomto meste.“
Podľa teba klame Sky News alebo mieste úrady?
Čo z toho majú, aký prospech?
„Mezi všemi hrůzami, které se odehrály během války na Ukrajině, vyniká ruské bombardování činoherního divadla v Mariupolu z 16. března jako dosud nejsmrtelnější známý útok proti civilistům. Napsala to agentura AP, která na základě svého vyšetřování uvádí, že při této tragédii ve skutečnosti zemřelo více lidí, než se dosud odhadovalo. V budově a jejím okolí zahynulo téměř 600 osob, což je takřka dvojnásobek do této chvíle uváděných obětí, a mnoho přeživších hovoří ještě o vyšší bilanci, píše agentura. Mnoho přeživších odhadovalo, že v době leteckého úderu mělo v budově útočiště kolem 1000 lidí, přičemž řada svědků – včetně záchranářů – viděla uprchnout nanejvýš zhruba 200 osob. “
Zdroj: ČTK, AP, preživší
Spochybní nejaký truľo domased aj dve agentúry a desiatky preživších?
11:56 a to pripomínam pre takých jednoduchých Lackov, že tie úrady v Mariupole sú už proruské…
p. Majko, pozrel som tie fotky a vediet ze nic z toho uz neexistuje-Mariupol, Berdansk, Azovstal-nie je veru prijemny pocit. Kto by tomu uveril,ze rusaci taketo nieco urobia.